Andmekaitseuudised

Müügikõne ei ole alati teretulnud

Postitatud

Prantsusmaa isikuandmete kaitse järelevalveasutus CNIL trahvis 2019a. novembris üht ettevõtet 500 000 euroga soovimatute müügikõnede tegemise ning klientide isikuandmete töötlemises esinevate puuduste eest.

Ettevõte FUTURA INTERNATIONALE tegevusalaks on soojustuse ja soojuspumpade müük ja paigaldus. Kaebuse esitas nende tegevuse peale eraisik, kes oli korduvalt nii suuliselt telefoni teel kui ka kirjalikult pöördunud ettevõtte poole sooviga, et talle enam ei helistataks. Siiski helistas ettevõte talle jätkuvalt mitme kuu vältel uuesti.

Lisaks avastas järelevalveasutus menetluse käigus, et ettevõte kogus liigselt andmeid ega teavitanud inimesi korrektselt nende isikuandmete töötlemisest, sh telefonikõnede salvestamisest.

Kontrolli käigus selgus, et ettevõte sai andmeid nii otse eraisikute endi käest kuid ka kolmandatest allikatest. Müügikõnesid tegid alltöövõtjad, kes asusid valdavalt Põhja-Aafrikas. Lisaks osutus, et klientide andmeid töödeldi kliendihaldustarkvara Progibos abil, kuhu kõnede tegijad salvestasid klientide kohta kommentaare, millele pääsesid ligi FUTURA INTERNATIONAL’i töötajad. Kommentaaride hulgas oli terviseandmeid ning solvava tooniga kommentaare. Järelevalve käigus avastas CNIL samuti, et arvestataval hulgal juhtudest ei teavitatud kliente telefonikõne salvestamisest.

Lisaks ei suutnud ettevõte korrektselt ja õigeaegselt täita järelevalveasutuse korraldusi dokumentide, eeskätt kõnekeskustega sõlmitud lepingute esitamiseks.

CNIL tegi ettevõttele ettekirjutuse:

  • Võtta kasutusele meetmed selleks, et vältida isikuandmete töötlemise eesmärgi seisukohalt sobimatute, asjasse mittepuutuvate ja liigsete kommentaaride salvestamist kommentaaridesse, nt teatavate sõnade automaatne tuvastus;
  • Tagada teavitamine nii isikutelt endalt kui kolmandatest allikatest pärinevate isikuandmete töötlemise eesmärkidest kui ka nende õigusest esitada oma andmete töötlemisele vastuväiteid;
  • Tagada olukord, kus isikud saavad oma õigust vastuväiteid esitada ka tegelikult teostada, sh korraldada töö selliselt, et informatsioon isikuandmete töötlemisele esitatud vastuväidete kohta liigub ettevõtte ja alltöövõtjate vahel tõhusalt ja isikutele, kes on vastuväited esitanud enam ei helistata;
  • Tagada, et EL asuva ettevõtja ja väljaspool EL-I asuvate alltöövõtjate vahelised lepingud oleksid juriidiliselt korrektselt vormistatud;

AKI on ettevõtja kliendisuhete teemat GDPR kontekstis käsitlenud siin.